Tyto webové stránky používají k poskytování a optimalizaci služeb soubory cookies. Použitím webu souhlasíte s použitím cookies. Více informací   
Bebivita - Vhodné cvičení pro maminky

Po porodu zpátky ve formě a fit

Těhotenství, porod a první týdny mateřství jsou pro ženy krásným a zároveň hodně náročným obdobím. Tělo i psychika dostávají pořádně zabrat a těhotenství je samozřejmě vykoupeno určitými tělesnými změnami a úbytkem původní kondice. Velká část maminek se po porodu chce vrátit rychle zpátky do formy a cítit se fit. Potřebují účinný a zdravý způsob, jak získat zpět tělesnou kondici, zbavit se těhotenských kil a zformovat postavu. Zároveň by si ale neměly klást příliš vysoké cíle a myslet především na svoji pohodu, a tím i pohodu miminka.

Začněte se cvičením brzy, ale opatrně

Už první dny po porodu mohou ženy začít cvičit. Není tím však myšleno klasické posilování s činkami, vytrvalostní běh nebo aerobic. V šestinedělí zaměřte svoji pozornost spíše na rehabilitační a protahovací cviky například na posílení pánevního dna a prsních svalů. V tomto období je důležitější než intenzivní cvičení kvalitní spánek a odpočinek ve chvílích, kdy vám to péče o miminko dovolí. To vám zajistí potřebnou energii a vitalitu. Postupně můžete přidávat cvičení na problematické partie jako jsou břicho, zadek nebo paže. Důležité je provádět cviky správně. Využijte video instruktáže se zkušenými lektorkami. Zapojte vhodné cvičební pomůcky jako jsou různé míče, posilovací gumy apod.

Drastická dieta není řešení

Nepouštějte se po porodu do drastických diet za účelem co nejrychlejšího shození všech těhotenských kilogramů. Zapomeňte na redukční dietu, raději se zaměřte na zdravou stravu a přiměřený pohyb zahrnující vhodná cvičení a například chůzi s kočárkem. Ta je blahodárnou a přirozenou pohybovou aktivitou, kterou byste měla provozovat co nejčastěji. Pokud přidáte sady posilovacích a uvolňovacích cviků, které můžete provádět i doma, když se naskytne příležitost, povede vaše cesta za obnovením kondice a návratu na původní váhu zdravě k cíli.

Nechte si poradit

Pokud si myslíte, že potřebujete pomoc a profesionální podporu, neváhejte si vyslechnout rady od skutečných odborníků jako jsou fyzioterapeut nebo nutriční specialista. V případě vážnějších problémů se klidně obraťte na psychologa či obezitologa. Snažte se udržovat v dobré a optimistické náladě a pamatujte, že spokojené miminko potřebuje především spokojenou maminku.