Tyto webové stránky používají k poskytování a optimalizaci služeb soubory cookies. Použitím webu souhlasíte s použitím cookies. Více informací   
Bebivita - Začínáme s přikrmováním

Láska od první lžičky. Začínáme s přikrmováním


Zřejmě vás nepřekvapí, když vám prozradíme, že začátek přikrmování je jednou z nejdůležitějších fází výživy. Už s prvními příkrmy se tvoří stravovací návyky. K tomu, aby se vaše děťátko zamilovalo tzv. od první lžičky, je potřeba hodně trpělivosti a uváženého přístupu. S příkrmy začínáme u každého dítka trochu jinak, obecně však platí, že se tento krok většinou odehraje mezi 4. – 6. měsícem věku. 

Na začátek patří zelenina!

Je prokázáno, že pokud si děťátko zvykne na konzumaci zeleninových příkrmů, bude pravděpodobně i v pozdějším věku považovat zeleninu za přirozenou součást stravy. Nevzdávejte první zeleninové příkrmy kvůli počátečním nezdarům. Dejte miminku šanci osvojit si novou chuť, zvyknout si na ni a oblíbit si ji. Zásadně se nedoporučuje po prvních nezdařených pokusech přejít rovnou na ovocné příkrmy. Děti si rychle zvyknou na sladší a pro ně atraktivnější chuť a už těžko v nich vyvoláte nadšení ze zeleninových příkrmů.

Krok za krokem

Zkoušejte pomalu a postupně jednotlivé druhy zeleniny. Na začátek raději jednodruhové příkrmy a vždy počkejte alespoň tři dny, zda se neprojeví nějaká alergická reakce. Postupně můžete přidávat další druhy zeleniny a také jejich kombinace a samozřejmě zvyšovat dávky příkrmu. Nebojte se pestré stravy ani u velmi malých dětí, zelenina není jenom mrkev. Seznámení s různými chutěmi ovlivní jejich pozitivní postoj k přijímání dalších druhů příkrmů a následně pevné stravy.

Trpělivost a zase trpělivost

Zelenina by měla už s prvními příkrmy zaujmout významné místo v jídelníčku vašeho dítěte. Že právě tomu vašemu nechutná? Buďte trpěliví, zkoušejte to stále znovu a znovu. Pokuste se děti nenutit, u stolu je vítaná klidná a příjemná atmosféra. Stolování by mělo miminko vnímat jako hezký okamžik a nikoliv jako souboj vůlí. Odměnou za trpělivost vám bude upevnění dobrých a zdravých stravovacích návyků.  Jakmile si děťátko zvykne na zeleninu, můžete zařadit do jídelníčku ovocné příkrmy. Platí pro ně podobná pravidla jako pro zeleninu. Na začátku raději jednodruhové příkrmy, ale pokud nebude vaše dítě jevit žádnou alergickou či negativní zažívací reakci, nebojte se mu otevřít svět všemožných ovocných chutí.  Pak přijde na řadu maso, jogurty a další dobroty, ale o tom zase v jiném článku.